La inceput, voi scrie cateva dileme nesemnificative din viata. Sa ne gandim ca mergem pe strada si gasim un portofel cu 1000 de euro. Ce facem daca ii cunoastem si detinatorul? Il pastram sau il inapoiem? Dar atunci cand vedem un om nevinovat dar mai micut, si unul mare si fioros batandu-se ce facem? Riscam sa intervenim sau mergem mai departe fara a privi in urma? Dar daca vedem pe cineva intr-o situatie penibila, ce facem? Il ajutam, sau trecem inainte razand?

Probabil fiecare dintre noi avem dileme de acest fel. De cele mai multe ori alegem calea cea mai usoara pentru noi. In viata de zi cu zi omul tinde de a opta pentru usor: multi se duc la un liceu prost unde se face putina carte, sau altii se duc la filologie pentru ca este mai usoara decat matematica. Multe clipe care ar putea sa fie de vis, le transformam in clipe regretabile, pentru ca nu am vrut sa ne complicam. Preferam sa ramanem la parinti pana ne casatorim, decat a ne croi propiul drum intr-un alt oras, doar pentru a nu face ceva in plus. Atunci cand gresim alegem sa mintim, doar pentru ca este mai usor decat a duce munca de convingere si de a argumenta ce anume ne-a determinat sa facem acel lucru. Ne-am dori sa avem bani mai multi, sa ne putem plati telefoanele singuri, mancarea singuri, dar atata timp cat parinti sunt dispusi sa ne ajute, de ce sa nu stam in fata televizorului fara a depunde un pic de efort?

Dilema mea cea mai mare este ce vreau sa fac cu viata mea. De fapt stiu ce vreau, dar ma gandesc daca o sa reusesc. Ma gandesc ce cale o sa aleg. Este ca si cum am merge cu masina si avem doua drumuri de ales: unul plin de gropi, dar mult mai scurt, si unul lung dar frumos. Majoritatea il aleg pe cel scurt, mai putina benzina, si se strica masina, noi macar stim ca suntem bine. De ce sa ne plictisim si sa consumam multa benzina, ocolind atat? Sau este ca atunci cand trebuie sa ne ridicam din pat pentru a face curatenie. Ne gandim ca mai putem dormi putin, si facem doar putin curat. De ce sa mai curatam si locurile unde nu se uita nimeni? Exact de aceste colturi imi este frica. As vrea sa cred ca totul va iesi asa cum am visat. Mai intai am visat sa ajung la Academie, dar viata mi-a oferit un drum mai bun, acum as vrea sa ajung psiholog, unde departe de orasul meu. Am doua solutii: sa imi indeplinesc visul, si stiu sigur ca voi fericita, sau sa aleg sa dorm dimineata tarziu, doar de frica de a ma trezi in plictisitorul cotidian.

In fiecare zi avem cate o dilema. Fie ea in legatura cu ce mancam, poate e un lucru nesemnificativ, dar sa ne gandim ca daca alegem sa mancam un fruct, desi ne va mai fi un pic foame, este mult mai bine decat daca am manca 3 pungi de chipsuri. Sau dilema cu ce ne putem imbraca. Tot felul de dileme care ne pot conduce pe drumul cel bun, sau pe cel rau.

Sfatul meu este acela de a va gandi bine ce vreti sa faceti cu viata voastra. De ce sa alegem solutii simple, in care nu vom fi fericiti, cand putem munci cativa ani pentru a ne realiza visul de o viata. Putem sa ne regasim cu totii in lucruri simple, cum ar fi o plimbare in miez de noapte, sau sa alergam dimineata cu persoana iubita, sau sa mergem cu familia la pescuit sunt clipele cele mai frumoase care ar trebuii savurate de toata lumea la maxim dar pentru a ajunge acolo de ce sa nu aleg ruta mai lunga care cu siguranta ne va satisface la final.

