Sa nu joci un joc video in ziua de azi e de neconceput,nu? Ma refer aici in principal la cei tineri, dar nu numai, sunt destui cei cu copii acasa care practica acest lucru. Odata cu cresterea calitatii serviciilor de internet orele petrecute in fata calculatorului au crescut considerabil pentru cei pasionati de jocurile video. Inteleg, atunci cand suntem mai mici, 7-14 ani, sa zicem ca ne jucam ca doar nu am avea altceva mai bun de facut, cu toate ca multi copii aleg calculatorul in defavoarea unei activitati care necesita cel mic efort, ajungand maturi, se trezesc cu mai multi prieteni virtuali decat prieteni reali, sau se trezesc ca sunt timizi,obezi sau doar sensibili(la boli) atunci ce vor face? Cel mai grav mi se pare faptul ca multi dintre cei mentionati continua sa se joace mult dupa varsta majoratului nerecunoscand ca ar avea cumva vreo problema. Fiind clasa a XII-a e normal sa te gandesti la bac, nu sa astepti cu nerabdare vacanta sa te poti juca 20 de ore pe zi,nu? Ei bine nu toti colegii sunt de acord cu mine, ei preferand sa stea 14-20 de ore pe zi jucandu-se WoW,Silkroad,Guild Wars etc, sunt mult prea multe sa le insir pe toate astea sunt cateva din cele mai jucate. Eu ma intreb ce efect are asupra organismului acest stil de viata, cu certitudine nu e de bine mai ales ca in alea 20 de ore se jucat nu prea mananci sau bei doar nu vrei sa te trezesti mort in joc.

A fost o vreme cand practicam si eu acest sport acum cand ma gandesc cate am pierdut atunci imi vine sa imi dau palme , nu mai vorbesc de prietenii neglijati,ore nedormite,nervi macinati etc. Cel mai grav e faptul ca nu prea iti dai seama ca ai o problema, desii daca ma gandesc cum nu ai putea sa iti dai seama din moment ce pierzi 90% din zi cu jocurile. Nu a fost cazul si la mine eu pierdeam decat maxim 7-10 ore pe zi timp majoritatea noaptea timp de aproximativ jumate de an, mult prea mult oricum!!!

Un lucru care mi se pare tulburator e faptul ca multi parinti le fac pe plac copiilor cumparandu-le pc-uri din ce in ce mai performante care sa faca fata jocurilor din ce in ce mai mai pretentioase, iar libertatea care li se ofera acestor copii nu are cum sa fie de bine. Ma tot gandesc ca parinte observi cel mai usor aceasta „boala” in fond totul se petrece acasa. La inceput poate o sa credeti ca e un lucru bun, ce rau poate sa faca un joc,nu? Si plus de asta sta pe acasa, pot sa am grija de el, va fi in siguranta. Desigur la inceput totul e foarte nevinovat, cateva minute care se fac ore, apoi zile pana cand nu se va mai putea face nimic.

Acum sa nu credeti ca daca le luati calculatorul de mici va face vreo diferenta, mai bine indrumatii spre ceva sanatos cum ar fi un sport lasandu-le si calculatorul in doze rezonabile. Sper ca am reusit sa evidentiez nocivitatea jocurilor video, dar din pacate evolutia neincetata a acestora le vor face din ce in ce mai irezistibile…

